Lemondási feltételek
Általános Szerződési Feltételek
A HolidaySport Hungary Kft által szervezett valamennyi utazásra érvényes, tel: +36 70 420 9141, e-mail: info@holidaysport.hu
A HolidaySport Hungary Kft által szervezett utazásokra a Polgári Törvénykönyv 415-516.§-a, az utazási és utazást közvetítő szerződésről szóló 281./2008. (XI.28.) Kormányrendelet (továbbiakban: R) rendelkezései, a jelen Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF), és az egyedi megrendelésben, visszaigazolásban, bármely átadott, vagy on-line közölt katalógusban, tájékoztatóban foglaltak az irányadók. A HSTkatalógusában/szórólapján, kezelésében lévő weboldalain található információk, a lefoglalt szolgáltatások leírása, az on-line megrendelés tartalma, valamint a jelen ÁSZF, minden, az egyedi szerződéskötés során átadott, vagy on-line visszaigazolt információ az utazási szerződés tartalmát képezik.
I. A szerződés létrejötte, módosítása
1. Az utazási szerződés akkor jön létre, amikor az Utas az utazást megrendelte, a részvételi díjelőleget és foglalót vagy a teljes részvételi díjat befizette, a HST a jelentkezést nyilvántartásba vette, erről az Utast írásban, a szerződés egy példányának átadásával, vagy on-line megküldésével értesítette. Ha az Utas (megbízó) nem személyesen jár el, akkor erre megbízottja is jogosult, ez esetben is az utazási szerződésből fakadó jogok és kötelezettségek alanyává az Utas (megbízó) válik. A megbízott köteles minden, az utazási szerződéssel kapcsolatos, birtokába jutott okiratot, információt haladéktalanul átadni a megbízónak. Amennyiben az eljáró személy meghatalmazást nem csatol, a HST nem köteles vizsgálni, hogy jogszerűen képviseli-e az Utast, s az esetleges megbízás nélküli ügyvitelből származó, a HST-t ért, illetve annak érdekkörében felmerült károkért és költségekért az eljáró személy is teljes anyagi felelősséggel tartozik.
2. Az utazás időtartamát, az egyes szolgáltatások meghatározását, kategóriáját, minőségét, a teljesítés módját, a részvételi díjat, valamint egyéb feltételeket és fontos információkat a HST által közzétett weboldal, programfüzet, ill. a megrendelés visszaigazolása tartalmazza. A szerződéses adatokban bekövetkezett esetleges változásokról a HST haladéktalanul értesíti az Utast.
3. A HST a szerződésben foglalt szolgáltatások: szállás, étkezés, közlekedés, programok, szolgáltatás árak módosításának, megváltoztatásának jogát ésszerű keretek között, illetve szolgáltatási kategórián belül fenntartja. A változtatás tényét és okát az Utassal haladéktalanul, írásban közli. Amennyiben az Utas a változtatást 3 napon belül, illetve a helyszínen, haladéktalanul írásban nem kifogásolja, úgy kell tekinteni, hogy a szerződésmódosítást elfogadta.
II. A részvételi díj, fizetési feltételek
A részvételi díj a programban, katalógusban, HST kezelésében lévő weboldalain megjelölt szolgáltatások díját, valamint a HST eljárási, ill. szervezési díját foglalja magában. A biztosítási díjak, az esetleges vízumdíjak, reptéri illeték, helyben fizetendő fakultatív programok ellenértéke, kaució, üdülőhelyi díj, oktatás, egyéb külön felszámításra kerülő szolgáltatások ellenértéke a részvételi díjban nem szerepel.
III. A szerződés megszűnése és jogi következményei (lemondási feltételek)
1. A HST legkésőbb az utazás tervezett megkezdése előtt 20 nappal, írásban tett nyilatkozattal elállhat az Utazási Szerződéstől a befizetett teljes összeg visszatérítése mellett, ha:
- az utazást a szerződéskötéskor előre nem látható külső (emberi életet, egészséget, vagyonbiztonságot, stb. veszélyeztető, un. vis major) körülmény áll elő, amely az utazás lebonyolítását lehetetlenné teszi, vagy
- a jelentkezők létszáma a meghirdetett legalacsonyabb utaslétszámot nem éri el.
2. A fenti esetekben az Utas az eredetivel legalább azonos értékű helyettesítő szolgáltatásra is igényt tarthat, ha ennek biztosítására a HST-nak lehetősége van. Ha a helyettesítő szolgáltatás az eredetinél alacsonyabb értékű, a HST köteles a díjkülönbözetet az Utasnak megtéríteni. Az Utas abban az esetben, ha a HST megfelelő helyettesítő szolgáltatás nyújtására nem képes, vagy a neki felkínált helyettesítő szolgáltatást nem fogadja el, követelheti a teljes befizetett díj azonnali visszafizetését.
3.Amennyiben az Utas saját érdekkörében felmerült okból eláll az utazási szerződéstől, úgy köteles az utazásszervezőnek bánatpénzt fizetni azzal, hogy Utazásszervező köteles az Utas által már megfizetett előlegnek, illetve részvételi díjnak a bánatpénzt meghaladó összegét visszafizetni az Utas részére.
- Az utazás kezdő időpontját megelőző 60. napnál korábbi elállás esetén bánatpénz nem követelhető.
- Az utazás kezdő időpontját megelőző 60. napon belüli elállás esetén a bánatpénz mértéke a következőképpen alakul:
a) 59. és 36. nap, illetve szálláshely igénybevételére irányuló utazási szerződés esetén 59. és 45. nap közötti elállás esetén a részvételi díj 10%-a;
b) 35. és 21. nap, illetve szálláshely igénybevételére irányuló utazási szerződés esetén 44. és 31. nap közötti elállás esetén a részvételi díj 40%-a;
c) 20. és 11. nap, illetve szálláshely igénybevételére irányuló utazási szerződés esetén 30. és 20. nap közötti elállás esetén a részvételi díj 70%-a;
d) 10. napon, illetve szálláshely (apartman) igénybevételére irányuló utazási szerződés esetén 20 napon belüli elállás esetén, vagy amennyiben az Utas nem vesz részt az utazáson, úgy a részvételi díj 100%-a.
4. Ha az Utas azért áll el a szerződéstől, mert a HST az Utazási Szerződésben foglaltakat, a meghirdetett programokat kívánja lényegesen módosítani, az Utast a III/2. pontban meghatározott jogosítványok illetik meg.
5. Ha az Utast saját hibájából az utazás megkezdését követően jogszabály megsértése miatt kizárják az utazásból, vagy más okból önmagát zárja ki, vagy ha bármely szolgáltatást saját elhatározásából, vagy az érdekkörében felmerült okból nem vesz igénybe, a részvételi díj arányos részének ? beleértve a HST szervezési díját is - visszatérítését nem követelheti.
6. A megrendelt szolgáltatások módosítása esetén módosításonként 1500 Ft/fő módosítási díjat kell megfizetni. A 35 napon belüli időpont, vagy szálláshely változtatás esetén a lemondási feltételek kerülnek alkalmazásra.
IV. Útlevél, vízum, engedményezés, biztosítás
1. Az Utas köteles érvényes útleveléről, vízumáról gondoskodni, a mindenkori útlevél, vám, vízum, stb. szabályokat betartani. Az útvonalat érintő, a cél és tranzit országokba való beutazáshoz szükséges szabályokról és feltételekről weboldalunkon tájékozódhat,. Ezek elmulasztásából vagy megszegéséből eredő felelősség, költségek és károk az utast terhelik.
2, Az Utas jogosult az Utazási Szerződésben rögzített utazásra szóló részvétel jogát, a HST tudomásul vétele mellett olyan harmadik személyre átruházni, aki megfelel az Utazási Szerződésben foglaltaknak, aláírásával elfogadja azt, és megfizeti az esetlegesen felmerülő többletköltségeket.
3. A részvételi díj nem tartalmazza a baleset-, betegség- és poggyászbiztosítást, valamint az útlemondási biztosítást, melyek a HST Utazási Irodában, illetve ügynökségeknél az aktuális biztosítási ajánlatok alapján megköthetők. A baleset-, betegség-, poggyász-biztosítás (BBP) díja a részvételi díjon felül fizetendő. Baleset, betegség illetve egyéb kár esetén az Utas vállalja az abból eredő költségek helyszíni kifizetését, erre a HST vagy képviselője nem kötelezhető. Az Utasok kárigényüket a biztosító felé kizárólag a káreset helyszínén felvett hivatalos jegyzőkönyv (kórház, rendőrség, szállásadó) benyújtásával érvényesíthetik. Utólagos jegyzőkönyv kiállítására nincs mód. Útlemondási biztosítás kizárólag az előleg befizetésével egyidejűleg köthető.
V. Hibás teljesítés, felelősség
1. Az utazás során az Utas által harmadik személynek okozott kárért az Utas tartozik felelősséggel.
2. A HST szolgáltatásai teljesítéséért akkor is felel, ha a teljesítéshez közreműködőket vesz igénybe. A szerződésszegéssel okozott kárt köteles megtéríteni, kivéve, ha bizonyítja, hogy a megfelelő teljesítés érdekében úgy járt el, ahogy az általában elvárható.
3. Ha a HST a szolgáltatást nem a szerződésnek megfelelően teljesíti, az Utassal történt megállapodás alapján köteles a díjat arányosan leszállítani, vagy az Utast más módon kártalanítani.
4. A HST köteles segítséget nyújtani az Utasnak, ha nehézségei támadnak amiatt, hogy az utazási szerződés hibás teljesítése olyan harmadik fél magatartására vezethető vissza, aki az utazási szerződésben vállalt szolgáltatások teljesítésével nincs kapcsolatban, és a hibát a HST kellő gondossággal sem láthatta előre, illetve azt nem volt képes elhárítani, vagy, - vis maior esete következett be. A segítségnyújtás során felmerült költségeket az Utas köteles megtéríteni.
VI. Autóbusz járatok
1. A HST, illetve szerződött partnere egyes úti céljaira autóbuszjáratokat biztosít utasai részére. Az autóbuszok forgatókönyv szerint előre megtervezett útvonalon haladnak, ill. tartanak megállókat. Fel- és leszállásra csak az előre megtervezett helyeken van lehetőség. A nagy távolságok és az előre nem látható, váratlan események miatt a járatok megtervezett menetideje, esetleg útvonala megváltozhat. Az ebből eredő késésekért a HST-t felelősség nem terheli. A HST kötelessége ? a lehetőségek figyelembevétele mellett ? intézkedni a hiba, akadály elhárításáról. Célszerűségi megfontolásból az Iroda az útvonal megváltoztatásának jogát fenntartja. Turnusváltások napján a szálláshelyek elfoglalása, ill. elhagyása általában nem esik egybe az autóbuszok menetrendjével, emiatt a szálláshely elfoglalásánál több órás várakozás is előfordulhat.
2. Egyes utazások, túrák (pl. sítúra) jellegéből adódóan - az időjárási viszonyok alakulásával összefüggésben ? a tervezett programok időpontjának változásáért, vagy adott program elmaradásáért a HST felelősséggel nem tartozik.
VII. Szállodák, szálláshelyek
1. A HST a szerződésben biztosított szállodák, szálláshelyek típusát, főbb jellemzőinek meghatározását a fogadó ország szabályainak megfelelő besorolását, komfort fokozatát a katalógusában, illetve az egyedi utazási szerződésben (megrendelés ? visszaigazolás) írásban közli. A szálláshely kategória megjelölése minden esetben a helyi besorolási előírásoknak megfelelő, és nem feltétlenül egyezik meg a magyarországi osztályba sorolási szabályokkal.
2. A szálláshelyeket (szobabelsők, egyéb részletek) és környezetüket ábrázoló nyomtatványok, vagy a HST kezelésében lévő weboldalakon található ismertető képanyagok tájékoztató, informatív jellegűek. A közzétett képek alapján mindenben megegyező, tökéletesen azonos szállodai szoba nem garantált és nem követelhető.
3. A HST az általánostól eltérő szállodai elhelyezést (egyágyas, tengerre néző, különleges felszereltségű szoba stb.) elhelyezést csak akkor garantálja, ha azt az Utas előzetes megrendelése alapján írásban visszaigazolta.
4. A HST a szálláshely azonos áron és kategórián belüli változtatásának, cseréjének jogát fenntartja.
VIII. Kifogás, panasz
1. Az Utas bármely szolgáltatással kapcsolatos kifogásait haladéktalanul köteles a helyszíni szolgáltatónak, telepített képviselőnek, társas utazás esetén az utaskísérőnek bejelenteni, aki jegyzőkönyvet vesz fel, és ennek egyik példányát az Utasnak átadja. A késedelmes közlésből eredő kárért az Utas felelős. A jegyzőkönyvre rá kell vezetni, hogy a panasz, kifogás érdemi elbírálása a szolgáltató felelős vezetője részéről megtörtént-e, a kifogás jogosságát elismerték-e, vagy elutasították, tettek-e a helyszíni orvoslásra bármilyen intézkedést, az Utas az intézkedést elfogadta-e, vagy kifogását egészben, vagy részben fenntartja. Az idegenvezető a személyesen tett intézkedéseket, és azok eredményét is köteles a jegyzőkönyvben rögzíteni.
2. Amennyiben a helyi szolgáltató a panaszt nem orvosolta, és nincs idegenvezető, az Utas azt az utazási irodát, vagy szolgáltatót köteles haladéktalanul tájékoztatni és intézkedését kérni, amelyet a HST az általa kiadott részvételi jegyen megjelölt.
3. Amennyiben a helyszíni kifogás, az Utas számára elfogadhatóan nem kerülne elintézésre az Utas köteles a HST Utazási Irodát az Ügyeleti telefon: 0036-70-315-7151 használatával haladéktalanul értesíteni, intézkedést kérni. A segélytelefon használata nem pótolja a jegyzőkönyv kötelező felvételét. 4. Az Utas a helyszínen nem orvosolt, illetve fenntartott kifogásait az utazás tényleges befejezését követő 10 napon belül köteles a közvetítő ügynökség, illetve a HST tudomására hozni, és bejelentéséhez csatolni a jegyzőkönyvet és a történtekkel kapcsolatos dokumentumokat. A bejelentést a HST köteles a beérkezés napjától számított 30 napon belül kivizsgálni, és írásban válaszolni.
IX. Poggyász
Az Utas köteles gondoskodni poggyásza őrzéséről, kivéve, ha szállítás vagy megőrzés céljából a HST vagy közreműködője átvette. A közlekedési eszközökön, szálláshelyeken, programok helyszínein elhagyott tárgyakért a HST felelősséget nem vállal.
X. Felelősségbiztosítás, kizárólagos illetékesség
1. A HST a jogszabályban előírt vagyoni biztosítékra vonatkozóan az Union Biztosítóval áll szerződésben. Amennyiben a HST nem tenne eleget elutaztatási, hazaszállítási, illetve díj visszafizetési kötelezettségének, az Utas közvetlenül is fordulhat a biztosító társasághoz.
2. A HST által szervezett utazásokkal kapcsolatban felmerült esetleges vitás kérdésekben a Felek megegyezésre törekednek. Megegyezés hiányában minden perben alávetik magukat a Pesti Központi Kerületi Bíróság, illetve hatáskörtől függően a Fővárosi Bíróság kizárólagos illetékességének. Az általános szerződési feltételek a kibocsátás napjától visszavonásig érvényesek, az érvényességi időn belül kötött utazási szerződések részévé válnak.